Tannlegevakt på dagtid, kvelder og i helger. Midt i Oslo.

Tannlegevakt Oslo er Oslo Tannlegesenters tannlegevakt. Vi vil hjelpe deg i dag, hvis du har tannverk eller akutte tannproblemer. Tannlegevakt Oslo har fokus på smertefri og behagelig tannbehandling. Vi har lang erfaring i behandling av pasienter med tannlegeskrekk.

Tannverk er noe av den verste smerten man kan ha. Tannverk kan være intensiv, stikkende, dunkende eller skarp. Smertestillende midler har liten effekt på tannverk, men om man tar en kombinasjon av Ibux og Paracet, kan smerten dempes noe. Ved enkelte tilfeller hjelper også kaldt vann. Ofte er det vanskelig å lokalisere hvilken tann som verker, og pasienten selv kan peke ut feil tann. Våre tannleger ser hvilken tann det gjelder. Mistet tann, mistet fylling, tannbyll eller tannskader kan være andre grunner til å besøke tannlegevakten. Tannlegevakt Oslo har døgnåpent. Hos oss får du time på dagen.
Ring 22424950 eller 95366528 (etter kl. 20 og i helgen) for en akutt tannlegetime.

Tannlegevakt Oslo vil hjelpe deg bli kvitt din tannverk i dag.

Hvis du har tannverk, bør du kontakte en tannlege eller tannlegevakt for undersøkelse og behandling. Ofte skyldes tannverk betennelse i nerven, tannkjøttet eller tannbenet. Det finnes generelt to løsninger ved alvorlig tannverk:

1. Beholde og rotfylle tannen: Tannlegevakt Oslo anbefaler deg å beholde tennene dine så lenge som mulig. Rotfylling kan være kostbart, men det lønner seg å ha sine egne tenner, om mulig.
Du bør være medvirkende i beslutningen om dine egne tenner. Ta deg tid til å spørre din tannlege om hvilke alternativer som er mulige. En stor del av tannlegens jobb er å informere deg.

2. Trekke tannen: Hvis tannen er veldig skadet og/eller ikke har en stor funksjon i munnen, kan man trekke den. Trekker man tannen, forsvinner smerten etter kort tid. Men du må regne med litt ubehag og smerter i noen dager. Tanntrekking utføres smertefritt når tannlegen legger bedøvelsen riktig. Fjerning av tenner er siste utvei, og du bør forsøke å beholde dine egne tenner.

Tannskader? Kontakt Tannlegevakt Oslo nå

Tannlegevakt Oslo hjelper deg i dag.
Ulykker kan skje, og vi kan alle skade tennene våre. Skader på tennene må undersøkes og behandles av en tannlege umiddelbart. En bit av en tann kan ha blitt borte, en tann kan ha flyttet på seg, eller en eller flere av tennene kan slås ut ved ulykke eller traume. I alle tilfeller er det viktig at du ringer oss så fort som mulig. Det er også ekstremt viktig at du legger en utslått tann i munnen din eller i melk, og tar den med til en tannlegevakt eller tannlege. Tannen skal ikke tørke. Jo fortere du kommer deg til tannlegevakten, desto større sjanse har du for å kunne beholde tannen. Tannlegen setter den tilbake, og fester den. Ofte trenger tannlegen å rotfylle tenner som er slått ut. Noen ganger må disse erstattes med implantater eller bro etter en tid. I dag finnes det flere behandlinger for deg som har slått ut en tann. Du får ofte erstatning fra din hjemmeforsikring eller Helfo. Ring 22424950 nå hvis du trenger akutt hjelp. Vi hjelper deg i dag.

Tannlegevaktens priser

Et akuttbesøk hos Tannlegevakt Oslo, kan koste fra 700-2900 kroner. Prisen varierer med hvor lang tid tannlegebesøket tar, og hvor komplisert behandlingen er. På søndager og om natten kan prisen i blant bli høyere. Vi tilbyr rimelig pris, smertefri behandling og høy kvalitet. Spør gjerne om et kostnadsoverslag før behandlingen starter.
Vi har døgnåpent. Hos oss får du akutt time på dagen.
Ring 22424950 eller 95366528 for en akutt time i dag.