Akutt tannbehandling i korona-tider

Akutt tannlegetime i korona-tider

Kan jeg få tannlegetime i disse korona-tider?

Vi følger til enhver tid gjeldende råd fra Folkehelseinstituttet. Derfor ber vi deg om å svare på følgende spørsmål. Svarer du nei på alle spørsmål garanterer vi deg som trenger akutt hjelp time i løpet av dagen. Dersom du svarer ja på en eller flere spørsmål, vil vi først hjelpe deg over telefon eller gratis videosamtale. Du kan også registrere deg på vår venteliste for å få behandling når den sosiale distanseringen er over. Bestill time online eller ring 22424950.

Din helse og din livskvalitet er viktig for oss. Derfor står vi sterkt og stiller opp for gamle og nye pasienter, også i disse vanskelige tider.

Svar på spørsmålene nedenfor

Én eller flere spørsmål er ikke besvart, vennligst besvar alle spørsmål

1. Har du luftveisinfeksjon (hoste, brystsmerter eller pustevansker)?

Nei

2. Har du symptomer som ligner på forkjølelse eller influensa?

3. Har du feber?

Nei

4. Deler du husstand med noen som er i karantene?

5. Er du i karantene?

Nei

6. Har du vært i kontakt med noen som er mistenkt smittet eller bekreftet smittet med koronavirus?

Nei

7. Er du mistenkt eller bekreftet smittet med koronavirus?

Nei

Du svarte Nei på 7 av 7 spørsmål:

Vi kan gi deg time i dag! Bestill time online eller ring oss 22424950. Husk å møte opp presis, for å slippe vente på venterommet. Velkommen!

Du svarte Ja på én eller flere spørsmål:

Har du feber eller luftveissymptomer må du utsette timen til to dager etter du er helt symptomfri. Har du mistanke om/bekreftet covid-19 må du utsette timen til du er smittefri, normalt 7 dager etter du er helt frisk. Dersom du har akutt smerte, ber vi deg ta kontakt for tannhelseråd og videre veiledning til hvor du kan henvende deg.

Klikk her for onlinebestilling av nødvendig tannlegetime eller ring 22424950 i dag.

I denne perioden har vi reduserte åpningstider, 08.00-20.00 mandag til fredag, og 10.00-18.00 lørdag og søndag.

Informasjon om tannlegebesøk og koronavirus (covid-19)

I denne perioden kommer Oslo Tannlegesenter prioritere pasienter som trenger akutt tannbehandling. Med akutt tannbehandling menes det blant annet øyeblikkelig hjelp, behandling av infeksjoner, smertelindring, ulykker eller andre behandlinger som ikke kan utsettes.

Vi ønsker å bistå myndighetene i det harde arbeidet de gjør, og oppfordrer nye og gamle pasienter om å følge råd om sosial distansering for å forsinke og bremse spredningen av covid-19. Derfor har vi valgt å utsette all ikke nødvendig tannbehandling inntil videre beskjed fra myndighetene. Du som har fått din tannlegetime utsatt, vil få ny time så snart det lar seg gjøres.

Følg med på fhi.no for seneste råd og anbefalinger vedrørende den pågående pandemien. Har du spørsmål om koronaviruset kan du kontakte Helsedirektoratets informasjonstelefon 815 55 015.

Sist endret: fredag 27 mars, 2020
Publisert av: Oslo Webmarketing AS