Oslo Tannlegesenter samarbeider med Apexklinikken på Helsfyr

Oslo Tannlegesenter lanserer nå et unikt tilbud for sine pasienter. Klinikken har inngått avtale om et tverrfaglig samarbeid med anerkjente Apexklinikken på Helsfyr.

Oslo Tannlegesenter var blant de første i Oslo med kveldsåpen klinikk og først med åpent alle dager, kvelder og helligdager i året. Vi var blant de få klinikker som først etablerte et profesjonelt behandlingstilbud for pasienter med tannlegeskrekk. Nå er vi først i bransjen med et tverrfaglig helseklinikk-samarbeid som kommer våre pasienter til gode.

Bakgrunnen for vårt samarbeid med Apexklinikken er at begge parter nå kan tilby behandling der profesjoner hos begge klinikkene kan involveres etter behov. På denne måten kan dine plager utredes og behandles uten at du må lete etter fagkompetansen du har behov for og som tar deg alvorlig.

Et slikt tilbud er viktig fordi tannhelseproblemer kan oppstå som følge av annen sykdom, og andre sykdommer kan oppstå som følge av tannhelseproblemer. Vår helse er sammensatt og bør sees og behandles utifra et slikt perspektiv.

Visste du for eksempel at bakterier fra tannkjøttbetennelse kan spre seg gjennom blodet og skape alvorlig sykdom? Er du opptatt av å ha god, forebyggende munnhelse, har du derfor et godt utgangspunkt for god helse generelt.

Det skal være enkelt for våre pasienter å få hjelp til sine plager, uansett hva det handler om. Og nettopp fordi plager kan ha flere symptomer og årsaker, er det hensiktsmessig å gi deg som pasient tilgang til en klinikk med anerkjente og dyktige behandlere, et såkalt tverrfaglig samarbeid.

For oss er Apexklinikken ingen tilfeldig valgt samarbeidspartner. Tvert imot har vi god kjennskap til deres behandlingstilbud og det er vi ikke alene om. Fastleger og andre klinikker over hele landet henviser pasienter til Apexklinikken. Derfor kan vi trygt anbefale klinikken ovenfor våre pasienter.

Et tverrfaglig spesialistsenter

Apexklinikken var en av de første med et slikt tilbud og er nå ledende innen ultralydveiledet injeksjonsterapi med et eget spesialistteam på dette feltet. Apexklinikken er også et spesialistsenter innen muskel og skjelett, og er en såkalt second opinion instans for fastleger og andre klinikker.

Injeksjonsterapi hos Apexklinikken | Et samarbeid med Oslo Tannlegesenter

Spesialister innen ultralydveiledet injeksjonsterapi i aksjon. Til venstre: Dr. Øyvind Kvinge. I midten: fysioterapeut og daglig leder Kjetil Nord-Varhaug. Til høyre: fysioterapeut Håkon Morken

Hos Apexklinikken har du tilgang til tjenester innen:

• Psykologi
  • Fysioterapi
  • Kiropraktikk
  • Osteopati
  • Naprapati
  • Personlig trener
  • Fysikalskmedisin
  • Helsecoaching
  • Idrettslege
  • Hjernerystelsesteam
  • Svimmelhetsteam
  • Idrettstesting
  • Helsestudio
  • Kvinnehelse

for å nevne noe. Her er du i de beste hender. Apexklinikken tilbyr behandlinger for en lang rekke plager – du finner en oversikt her.

Her er noen av fordelene våre pasienter får hos Apexklinikken:

• Prioritert tilgang til behandling innen 48 timer
  • 10% rabatt på alle tjenester hos Apexklinikken (unntatt psykologtjenester)
  • 20% på idrettsrelatert testing

Hva vil samarbeidet bety for våre pasienter?

Først av alt. Alle våre pasienter får rabattene på behandlinger (unntatt psykolog) hos Apexklinikken simpelthen ved å være registrert som kunde hos oss.

I tillegg har vi situasjoner der et tverrfaglig samarbeid vil være nyttig. Dette er situasjoner der behandlere hos Apexklinikken og Oslo Tannlegesenter jobber sammen for å hjelpe en pasient til en bedre livs- og helsesituasjon.

Et eksempel er pasienter som har tannlegeskrekk. I alvorlige tilfeller kan vi nå henvise til Apexklinikken som har spesialkompetanse innenfor hypnoterapi, en behandlingsform med god effekt på denne tilstanden. Et annet eksempel er pasienter som sliter med tanngnissing. Ofte er dette et resultat av stress og kjevespenninger, et problem helsecoach og kiropraktor hos Apexklinikken kan håndtere. Mennesker med spiseforstyrrelser som bulimi nervose er et tredje eksempel. Regelmessig oppkast utsetter tennene for sterke syreangrep, og sykdommen behøver både tannfaglig og psykologisk hjelp.

Cathrine Natland, Kiropraktor, er en av flere i det tverrfaglige teamet som samarbeider med Oslo Tannlegesenter

Det er en kjent sak at gravide har smerteproblematikk under svangerskapet. Det er ofte enkle råd og veiledning som skal til for en bedre hverdag i svangerskapet. Smerter i bekken og rygg kan bedres med riktig belastning og omsorg, selv med en voksende mage. Ta kontakt med kiropraktor Cathrine Natland (bilde) på Apexklinikken for konsultasjon/behandling.

Hvordan kan du i praksis benytte deg av behandlingstjenestene hos Apexklinikken?

Det er enkelt for deg å benytte rabatten som følge av samarbeidet mellom klinikkene – slik gjør du:

1. Du kan kontakte Apexklinikken direkte på telefon +47 22199070. Oppgi at du er kunde hos Oslo Tannlegesenter.
  2. Du kan også snakke med din tannlege/tannpleier når du er til behandling hos oss, som kan ordne at du kontaktes av Apexklinikken.

Healthy, happy people = healthy, happy planet

Oslo Tannlegesenter er en del av Orbdent AS, et konsern med flere klinikker som arbeider for at våre pasienter skal ha god helse og et godt liv.

Dette innebærer blant annet at vi hjelper pasientene til å forebygge mot munnhelseproblemer gjennom god veiledning, råd og informasjon om hva som skjer i munnen når vi konsumerer sukker, fet mat, syreholdig drikker og har dårlige munnhelserutiner.

Har du fokus på god munnhelse er du på vei til god helse i hele kroppen og færre livsstils problemer.

)