Hva koster tannlegen?

Tannlegepriser varierer med kompleksitet. Be om et prisestimat etter undersøkelsen.Se hele prislisten

Reparasjon og erstatning

Skadde tenner kan repareres og manglende tenner kan erstattes med god prognose.Om reparasjon og erstatning

Tannlegevakt i Oslo Sentrum, Vika

Vår tannlegevakt har åpent 365 dager i året - kvelder, helger og helligdager.Les mer om vår tannlegevakt

Tannimplantat

Implantater er en sikker metode for å erstatte tenner. Naturtro tenner lages på kort tid.Les mer om tannimplantat

Våre allmenne tannbehandlinger

Fokus på forebyggende tiltak, samt behandling av generelle munnhelseplager.Les mer om tannbehandling

Funksjon og estetikk

Behandling av sykdom, skade eller slitasje på tennene gir smil og livskvalitet tilbake.Les mer om funksjon og estetikk

Få et pent smil og øk selvtilliten

Tannregulering gir bedre bittfunksjonalitet, et penere smil og øker selvtilliten.Les mer om tannregulering

Garantivilkår

av 22. januar 2024

Avtalen inngås mellom pasient og OSLO TANNLEGESENTER, heretter referert til som OTS i denne avtalen.

1. Innledning

Formålet med denne avtalen er å skape klarhet og forutsigbarhet mellom pasient og OTS, i forhold til OTSs og pasientens ansvar og forpliktelser i forbindelse med den aktuelle behandlingen og tiden etter behandlingen. Tannbehandling som nevnt i pkt. 2 i denne avtalen har begrenset levetid. For å sikre best mulig resultat må pasienten opprettholde god munnhelsestandard med regelmessige besøk iht. anbefalt intervall hos OTS for sjekk og rens av tenner, hvilket også er en forutsetning for garanti.

Pasienten er selv ansvarlig for daglig renhold iht. instruks og et kosthold som ikke svekker munnhelsen. Dersom pasient ikke opprettholder god munnhelse, kan pasienten befinne seg i samme situasjon som før behandlingen. OTS har ikke ansvar for problemer som kan oppstå pga mangelfull munnhygiene eller helse, f.eks. ved manglende tannlegebesøk eller røyking.

2. Garanti

OTS har garanti på følgende:

2.1 Implantat-fikstur: 5 år*
2.2 Fast protetikk: porselenskroner, implantatkroner, innlegg, skallfasetter: 2 år
2.3 Fyllinger: 1 år
2.4 Avtagbar protetikk: proteser, stabiliseringsskinner, sportsskinner, snorkeskinner: 1 år

Garanti gjelder skade og feil på ovennevnte, som kan skyldes produksjons- og/eller håndhevende-feil, f.eks. skade, fraktur, sprekk, og svakheter i kroner, innlegg og proteser ifbm. produksjon eller sementering/installasjon. Garanti er kun gyldig for behandling som er ferdig og utført av OTS.

*Garanti fra produsent. Mer informasjon i pkt 6.

3. Garantien dekker ikke

3.1 Skader forårsaket av ulykker
3.2 Skader oppstått som følge av tannkjøttsykdommer
3.3 Omkostninger for evt. midlertidige løsninger
3.4 Skader forårsaket av tanngnissing (bruksisme), skjæring eller pressing av tennene
3.5 Uforutsett rotkanalbehandling
3.6 Skader som følge av vektøkning eller vekttap over en kort periode
3.7 Skade/tap av midl. kroner, broer eller proteser
3.8 Skade på skallfasetter
3.9 Skade etter mangelfull munnhygiene og/eller kosthold
3.10 Skader som oppstår grunnet at pasient ikke følger tannlegens råd (f.eks. bruk av bittskinne).
3.11 Andre årsaker som ikke kunne forutses før behandling
3.12 Skader og feil som skyldes forhold som pasient er nærmest til å bære risiko for selv, f.eks. røyking
3.13 Behandling av komplikasjoner i forbindelse med valgt behandling
3.14 Når pasienten ankommer OTS med allerede innsatt(e) tannimplantat(er) fra en annen klinikk, gir OTS kun garanti på implantatkronen. Pasienten er herved informert om at OTS ikke har ansvar for de allerede innsatt(e) implantatfiksturen(e).

4. Garantien er ikke gyldig når

4.1 Pasienten informerer OTS for sent etter at feil/problem ble oppdaget.
4.2 Når munnhygiene er forsømt, og/eller behandlerens instrukser ikke er fulgt.
4.3 Pasienten får sykdom(er) eller tilstand(er) som påvirker tidligere utført behandling.
4.4 Pasienten gir mangelfull opplysning om helsetilstand før tannbehandlingen starter.
4.5 Pasienten ikke har betalt full pris for behandlingen.

Ved feil eller skader skal pasienten varsle OTS skriftlig og innen en uke (se pkt. 8) etter at pasient oppdaget eller burde oppdaget skader eller feil som omfattes av garantien i pkt. 2.

5. Garanti på protetikk

Garanti på protetikk er ikke en fornøydhetsgaranti. Før protetikk blir permanent satt inn, må pasientene godkjenne protetikk, herunder blant annet utseende, form og farge.

Pasientene må varsle om ønsket utseende, form og farge på protetikk før endelig løsning blir bestilt fra tanntekniker. Etter at protetikk er utlevert, kan pasient ikke gjøre gjeldende krav grunnet blant annet utseende, form og farge. Pasient er gjort oppmerksom på at mellom 10 og 15 % av tenner påsatt kroner/innlegg/bropilarer, må rotfylles etter endt behandling. Dette dekkes ikke av garanti.

6. Spesiell informasjon om kirurgi

Som ved all kirurgi er det en viss risiko ved innsetting av implantat, sinusløft, kirurgisk tanntrekking og annen kirurgi. Pasientene må signere tilleggserklæring ved kirurgi. Implantatfiksturer har garanti gitt av produsent av implantatfiksturen. I tilfeller ved utstøting eller tap av implantat, dekker produsenten ny implantatfikstur iht. sin garanti.

OTS har ikke ansvar for kostnader ved utstøting eller tap av implantater. Kostnader med innsetting, tannlege og kirurgens honorar og evt. andre kostnader, dekkes derfor ikke av denne garantien. Pasient vil bli forevist kvittering for kostnad på ny implantatfikstur, og dette trekkes fra på kostnaden for ny innsetting. Om du opplever utstøting, signaler på utstøting eller andre problemer, ta kontakt så raskt som mulig (se pkt. 8).

7. Pasientens plikter

For å holde garantien gyldig, plikter man å møte til regelmessig sjekk og etterkontroll hos OTS iht. anbefalt intervall. Bestilling og priser for dette finnes på oslotannlegesenter.no. Pasientene har selv ansvar for å møte opp til innkallinger og/eller bestille time selv online. Om man blir forhindret, kan man kontakte OTS og avtale time for sjekk og grunngi hvorfor man ikke kunne overholde planlagt oppfølgingstime. Dette må man gjøre før oppfølgingstimen.

8. Skademelding

Om en pasient får problem etter tannbehandling, må det snarest og innen en uke tas kontakt med OTS, på post@oslotannlegesenter.no eller 22 42 49 50 i telefontid. Det er pasientens ansvar å følge opp innmelding av skade, og det er bedre å ta kontakt en gang for mye enn en gang for lite.

Alternativ fremgangsmåte:
• Gå inn på: www.oslotannlegesenter.no. Kontaktskjema ligger nederst på siden.
• Fyll inn dine detaljer og beskriv problemet så nøye som mulig.
• OTS vil ta kontakt samme dag eller neste normale arbeidsdag.

9. Generelle bestemmelser

Forholdet til lovgivning
Denne avtalen regulerer forholdet mellom pasient og OTS fullt ut. Det betyr at forbrukerlovgivning ikke gjelder.

Pasientskade
Ved pasientskade, dvs. skade som skyldes svikt i helsetjenesten, skal OTS varsles skriftlig. OTS har ansvarsforsikring vedrørende pasient-skader.

Betaling, forsinkelsesrenter
Ved misligholdt betaling løper forsinkelsesrenter.

Erstatning
Erstatning er i alle tilfelle begrenset etter bestemmelsene ovenfor.

Norsk pasientskadeerstatning (NPE)
Pasienten er herved gjort kjent med Norsk pasientskadeerstatning (NPE).

Velg en tannlege som gir deg full oversikt over kostnader og forebyggende tiltak for din helse

Vi vil gjerne være din tannlege i Oslo og hjelpe deg til god helse i både munn og kropp resten av livet. Kontakt oss i dag for undersøking og rådgivning. Vi undersøker tenner og munn for å finne eventuelle skader, reparerer dem før skader utvikles, og informerer deg om hvordan du kan forebygge nye skader eller sykdom.

Du får et kostnadsoverslag slik at du enklere kan vurdere når det vil passe deg best å gjennomføre nødvendig eller foreslått behandling.

Oslo Tannlegesenter er en del av Orbdent AS

Oslo Tannlegesenter er del av et stort og mangfoldig klinikk-fellesskap med spesialister, tannleger, tannpleiere, tannhelsesekretærer og tilhørende støtteapparat.

Oslo Tannlegesenter er en av landets største klinikker, og har tilgang på det mest moderne innen røntgen-teknologier, 3D-skanning, digitalt smildesign og tanntekniker-tjenester. Minst like viktig er vårt fokus på moderne behandlingsmetoder. Det er grunnleggende viktig at våre pasienter trives og har så gode opplevelser som mulig hos oss.

Orbdent utvikler flere klinikker i Oslo, samt i Sverige. Sentralt plassert i hovedstaden finner du Orbdent Oslo på Egertorget, Torshov Tannlegesenter og Nydalen Tannlegesenter. Det nyeste tillegget er Smileworks AS som markedsfører tannhelsetjenester og formidler pasienter videre til klinikkene.

Ser etter ledige tider..

Oops!

Dessverre har den valgte tiden allerede blitt booket. Vennligst velg en annen tid/behandler!
Ok!